Indulnak nyári úszótanfolyamaink !

2020.Június 29-től ,az eddigi évekhez hasonlóan 10 alkalmas intenzív tanfolyamokat indít a Hód Úszó SE.A kezdő és haladó oktatásokra ,egész nyáron folyamatosan várjuk a gyerekek jelentkezését !

A tanfolyam díja :15 500 ft/10 alkalom

Oktatóink és turnusok:

Tanfolyam
időpontok
  Kezdő tanfolyam Haladó
Tanfolyam
2020.06.29-
07.10
18:00  Béres Csaba,
Szabó Tamás
2020.07.13-24
2020.07.06-24 11:00
15:30
Bajusz Andrea 2020.07.27-08-14
2020.07.13-24 18:00 Juhász Adél
Károlyi Fanni
2020.07.27-08.07
2020.07.20-31 16:45 Fekete István 2020.08.03-14
2020.08.03-14 16:45 Sibalin Dávid 2020.08-17-28
2020.08.17-28 17:30 Csókay Miklós  

Érdeklődni: Bajusz Andrea 06-30/307-2698 vagy Székely Mihálynál lehet a 06-30/329-8101 telefonszámon lehet

És miért is tanuljunk meg úszni ?

Az úszás egy olyan sportmozgás, amelyet egész életünk során űzhetünk. Mindemellett egyike a legrégebbi versenysportoknak, s mint ilyen minden bizonnyal egyidős az emberiséggel. Hazánkban az úszás számít az egyik legismertebb és legnépszerűbb sporttevékenységnek, ugyanakkor az olimpiai sportágak közül a második legeredményesebbnek is . Napjainkban a világ egyik legnépszerűbb és egyben a legtöbb ember által űzött sportága mind amatőr, mind professzionista sportolói szinten. Számos jelentős és tagadhatatlan előnye nagyon sokak által ismert. A test minden izmát foglalkoztatja és erősíti, az úszómozgás végzése közben egyszerre és alaposan megmozgatja. Jelentősen javítja a testtartást, a rehabilitációs folyamatoknál a legtöbbször ajánlott mozgástevékenység. Úszás közben az oxigén felvétel és felhasználás egyensúlyban van, ezért javul a tüdő, a szív és a keringési rendszer teljesítőképessége is. A víz ellenállása miatt lényegesen intenzívebb munka végezhető vízben végzett mozgásoknál, mint a szárazföldön. A felhajtóerő csökkenti a testre nehezedő súlyt, ezért megóvja az ízületeket. Ez az a sport, amit szabadidős elfoglaltságként, sporttevékenységként, vagy egészségügyi célból is lehet űzni. A kondicionális, koordinációs képességeket fejleszti, a ritmusérzék javul általa. A rekreációs folyamatok egyik legfőbb eszköze az úszás. Az úszásoktatás folyamata szakembert igénylő oktató-nevelői, pszichológiai, pedagógiai feladat, ezért nem mondhatjuk, hogy az úszás tudásával kizárólag testi egészségre tehetünk szert. Tipikusan az a sportág, amire tökéletesen illik a híres mondás: „Mens sana in corpore sano” azaz „Ép testben, ép lélek” (Evants, 2007).

Azt gondoljuk, hogy az úszómozgások megtanulásának nagy jelentősége van, történjen ez intézményesített vagy éppen szervezett úszótanfolyami formában. Az úszás megtanulásával olyan értéket kapnak a gyermekek, amely egész életútjukon végigkíséri őket, alapvetően meghatározhatja egészségmagatartásukat, életvitelüket. Az úszómozgások ismerete nagy segítségükre lehet rehabilitációs, rekreációs és prevenciós folyamatok közben is. Összefoglalva tehát valóban igaz a mondás: az úszás az egyetlen olyan mozgásforma, amelyet akár életünk végéig is végezhetünk.

Várunk mindenkit sok szeretettel!

Forrás: COUNSILMAN, J.E. (1982). A versenyúszás kézikönyve. Budapest: Sport. KIRICSI J. (2002). Úszásoktatás kisiskolások számára. Budapest: Magyar Testnevelési Egyetem.